La Torre del Castell de Torrent

• Localización
    Torre del Castell de Torrent, Plaza Mayor de Torrent
    Vicente Ayala Alfanjarin
Descriptores:Arqueología Conservación Historia del arte Patrimonio cultural Preservación Histórica Restauración Reuso Noticias sobre patrimonio Noticias sobre museos

añadido el 23/11/2015

Aquest treball consta d'un estudi de la Torre del Castell de Torrent, incidint en diversos aspectes com el seu context històric, el seu anàlisi formal, els usos al llarg del temps i les diferents intervencions i restauracions que han tingut lloc en el monument. És un exemple perfecte de conservació, restauració i musealització d'un Bé d'Interés Cultural (BIC).

Bibliografia
  • Alba Pagán, E. (Dir.), Hermosilla Pla, J. (Coord.), et al. Torrent: historia, geografía y arte, València: Universitat de València, Facultat de Geografia i Història, 2015
  • Iborra Lerma, J. Historia básica de Torrent, Torrent: Fundación Instituto Pro-Desarrollo de Torrent, 1982
  • López Elum, P. La alquería islámica en Valencia: estudio arqueológico de Bofilla: siglos XI a XIV, València: Pedro López Elum, 1994
  • Royo Martínez, J. Un señorío valenciano de la Orden del Hospital, la Encomienda de Torrent, Catarroja (València): Institut d’Estudis Comarcals de l’Horta Sud, 1988

Webgrafia

Víctor Padilla Zornoza
Por Víctor Padilla el 30/12/2015 a las 14:55

Pienso que es un buen trabajo, al igual que el resto de mis compañeros, pero que le falta algo para estar mejor. Está bien redactado pero de vez en cuando aparece alguna falta de ortografía. Partiendo de esto, el resto del trabajo lo veo muy bien, ya que aun que no haya seguramente tanta información como se pueda, está muy bien trabajada y organizada dentro de cada punto del texto. Si acaso también mejoraría el tema de las imágenes, ya que en un trabajo de este tipo se necesitan más imágenes para comprender la obra.

Andrea Encinas
Por 6 el 27/12/2015 a las 19:21

Es presenta un treball molt clar i molt ben estructurat. M'agradaria destacar particularment l'explicació de la construcció en tapiar de la torre, que és molt clara i que contempla totes les peculiaritats de les formes constructives de la tipologia. Coincidisc amb els altres comentaris amb lo encertat que ha estat l'afegit de les notes amb explicacions dels tecnicismes, que no suposen un impediment ni entorpiment en la lectura del text. M'ha agradat mol també la manera en la que intercales els fets històrics i intervencions de la torre en relació amb la seua funcionalitat, com a una bona manera de seguir bé el seu desenvoupament al llarg del temps.

També volia destacar com s'especifica el procés de declaració de BIC, pas per pas, que en altres treballs no ho han especificat i ací podem veure un cas pràctic de com funciona aquest tipus de buricràcia en matèria de patrimoni. M'agrada també molt en la conclusió, quan emets la comparativa entre la torre Espioca de Picassent, i com en referència a tot el treball s'ha fet palesa la tasca de conservació i voluntat de restauració i de reutilització de la torre. El que em falta, i que va en la línia dels comentaris que he estat emetent a altres treballs, és potser una valoració dels motius pels quals és la Torre de Torrent tant emblmàtica i valuosa per als torrentins, una mena de valoració com a bé etnològic i patrimonial per a la col·lectivitat; certament es pot deduir, però crec que seria també una bona manera de tancar el treball. Potser altra pinzellada que es podria corregir, és la excesiva separació entre els paràgrafs, que baix el meu judici és prou gran i crec que amb menor separació no s'entorpeix en absolut la lectura del text. Pel que fa a la resta, el treball em pareix perfecte i molt ben explicat, com ja he dit; l'elecció de les fotografies també és molt bona, encara que potser m'hauria agradat veure'n alguna de l'interior. Tot i així, enhorabona pel treball realitzat, m'ha agradat molt llegir-te.

Por 6 el 27/12/2015 a las 02:52

Hola Vicent

Tractes un tema que em suscitava molt d’interès i pense que has fet un treball molt bo. Com tu dius la torre de Torrent és tot un símbol per a la seua població i crec que el teu treball ofereix una visió general del monument molt correcta.  Considere que encertes al posar notes a peu de pàgina sobre tecnicismes un tant complexes, demostra la teua consideració cap al lector.

Com diuen alguns comentaris anteriors potser seria interesant afegir alguna fotografia més. Per exemple alguna que ajude a ubicar la torre dins del seu emplaçament en la ciutat.

És interesant saber que hi ha un projecte per a museïtzar la torre, i t’agraeixo que hages fet referència a fonts de l'ajuntament on podrem seguir la seua evolució.

Àlex Soldevila.

Por Angela Martinez el 14/12/2015 a las 21:00

Hola Vicent

Felicitarte por el trabajo que has realizado, me parece un trabajo muy completo donde abordas de forma muy completa la “vida” de la Torre. Además esta escrito de una forma que se comprende muy bien. Quizás lo único que podrías corregir sería algún acento que te falta, y poner en práctica lo que el profesor explico el otro día en el Índice, para que quedase más aseado. Para finalizar solo decirte enhorabuena.

Angela

Por Adria el 12/12/2015 a las 08:17

Pel que fa a  la fitxa caldria corregir els estils.

També caldria aprofundir més sobre la musealització. Si no ho has fet, caldria que la visitares per dins i inclogueres fotos que estan en els plafons que son molt ilustratives dels diferents aspectes que expliques en el treball.